nielen

Ružomberkom bajkom

ČO ROBÍME

Toto sme už spravili a nezabudli to zapísať. Asi to nebude kompletný zoznam, ale výpovednú hodnotu má. Ak vás zaujímajú podrobnosti, ozvite sa.

25.4.2023 - Študentom a učiteľom Gymnázia Sv. Andreja sme požičali náš elektrický bicykel,  aby si mohli na vlastnej koži vyskúšať jeho výhody.

20.4.2023 - V spolupráci s gymnáziom Š. Moyzesa inštalujeme počítadlo áut, cyklistov a chodcov, ktoré meria aj rýchlosť vozidiel na Makovického ulici. Hneď prvé čísla nás zarazili. Je to prvé takéto zariadenie v SR.

17.4.2023 - Stretnutie, ktoré sa malo podľa plánov mesta konať v druhej polovici marca sa nekonalo. Nemáme od mesta odpoveď na e-mail k memorandu o upokojovaní dopravy v meste zo začiatku marca. Stále nemáme ani termín na cyklojazdu, ktorú sme navrhovali vedeniu mesta počas februára a ani ďalšie informácie k Obvodovej ceste. Takže sa opäť slušne pripomíname :o)

14.4.2023 - Vynikajúca akcia. Takmer 80 detí a 5 učiteľov cez celé mesto na bicykloch na Podsuchú a späť do školy. Už po pár minútach sa všetci usmievali. Po ceste aj počas prestávok sme sa porozprávali a plánovali čo ďalej. Deti si to užili naplno.

12.4.2023 - Dohodli sme s  Okresným dopravným inšektorátom v Ružomberku sprievodné vozidlo na jazdu s deťmi cez mesto. Ochotne prisľúbili pomoc. Boli perfektní ako vždy.

11.4.2023 - Objednávame si vlastný merač premávky.

10.4.2023 - Dohadujeme so ZŠ Dončova parádnu cyklojazdu so 70 deťmi a pedagógmi na Podsuchú.

2.4.2023 - Vymenili sme kvety v stojane, ktorý sme minulý rok postavili pred gymnáziom. Vresy sme vymenili za tvalky a vykonali nutnú údržbu na plášti stojana.

30.3.2023 - Mesto poslalo súhlasné stanovisko. Takže máme všetky potrebné podklady a posielame žiadosť. Držte palce!

29.3.2023 - Grantová žiadosť je pripravená.

28.3.2023 - Stále nemáme súhlasné stanovisko od mesta, tak sa pripomíname.

23.3.2023 - Pýtame sa ministra dopravy A. Doležala na cyklostojany pri školách. Žiaľ, bez odpovede.

22.3.2023 - Píšeme na mesto a žiadame o zaslanie súhlasu na umiestnenie eco kolobežkových stojanov pri školách, ktoré sú na mestských pozemkoch. Bez súhlasu majiteľa pozemku nemôžeme žiadať o peniaze.

21.3.2023 - Obvolávame riditeľky a riaditeľov škôlok a škôl. Dohadujeme odoslanie súhlasov s umiestnením stojanov.

15.3.2023 - Začíname pracovať na žiadosti o grant od Nadáciu Slovenskej sporiteľne na kolobežkové stojany do škôl a škôlok.

13.3.2023 - Vypustili sme video k Obvodovej ulici a tým rozbiehame verejnú diskusiu. Nasledujúci týždeň makáme na sociálnych sieťach a vysvetlujeme verejnosti vo všetkých diskusiách našu víziu. Okrem toho odpovedáme do médií.

11.3.2023 - Pripravujeme video, v ktorom verejnosti predstavujeme našu víziu Obvodovej cesty.  VoicOver pre nás nahral Roman Večerek. Roman, vďaka!

8.3.2023 - 15.3.2023 Miro každý večer vyrazí na Obvodovú ulicu a spočíta všetky parkujúce autá. Data sú základ.

7.3.2023 - Pripomíname sa vedeniu mesta. Ani po týždni nemáme odpoveď na e-mail k memorandu. Dostávame odpoveď, že to preberieme na spoločnom stretnutí, ktoré sa bude konať v druhej polovici marca.

3.3.2023 - Miro a Laco vyrážajú na skialp. Ako inak, ako bez auta? Spoločne na jednom kargobicykli. Celú akciu filmujú, ale videá sú nepoužiteľné :(

28.2.2023 - Mesto začína riešiť parkovanie v meste, tak sa informujeme, ako stretnutie prebehlo a ponúkame pomocnú ruku.

27.2.2023 - Posielame primátorovi mesta návrh Memoranda o upokojení dopravy.

23.2.2023 - Dohadujeme si stretko s pedagógom z KU. Chceme zapojiť študentov.

21.2.2023 - Druhé stretnutie na mestskom úrade k Obvodovej ceste. Prezentujeme naše návrhy a vysvetlujeme podrobnosti. Ešte v ten deň posielame zápis zo stretnutia, kde sumarizujeme dohodnuté.

20.2.2023 - Konzultujeme podobu a textáciu letákov ku kampani preparkuj.me s Ministerstvom vnútra. Ochota, perefkný prístup a trefné pripomienky p. Birnsteina nás potešili. Ďakujeme!

18.2.2023 - Pracujeme na letákoch pre kampaň preparkuj.me.

8.2.2023 - Pozývame primátora a vedenie mesta na cyklojazdu. Počas jazdy chceme upozorniť na najväčšie problémy a navrhnúť riešenia.

8.2.2023 - 20.2.2023 - Spolu s Marekom Zahradníkom a Michalom Ďurtom pracujeme na projekte Obvodovej cesty a priravujeme sa na ďalšie stretnutie na MsÚ. Obvodová nás zaujímala už minulý rok, takže nezačíname od nuly.

7.2.2023 - Prvé stretnutie k Obvodovej ulici na mestsom úrade. Trvalo cez 2 hodiny. Dohodli sme sa, že dopravný inžinier aj my za 2 týždne pripravíme kvalitnejší návrh pre Obvodovú cestu.

25.1.2023 - Píšeme a posielame otvorený list poslancom a médiam. Upozorňujeme na zle pripravený projekt Obvodovej cesty.

24.12.2022 - Vypustili sme Vianočný špeciál a oslávili Vianoce s rodinou.

23.12.2022 - Natáčame Vianočný špeciál a Roman ho do večera pripravil na publikovanie.

22.12.2022 - Pripravujeme scenár a rekvizity na vianočné video. Boris Sirka, známy slovenský vytvarník, ozdobil nádherné kúsky medovníkov. Okrem toho sme do zdobenia zapojili aj rodiny.

15.12.2022 - Zoznamujeme sa so SCRT. Nástrojom na hodnotenie bezpečnosti cyklistických komunikáci. Ďakujeme Ekopolis.

23.11.2022 - Natáčame Urban caast. Náš najobľúbenejší podcast. Ak ho ešte nemáte v zozname svojich obľúbených podcastov, rýchlo to napravte. Ráno pred natáčaním si s Mirom ideme zabehať, ale aj tak sme počas nahrávania v strese. Laco opäť tára somariny...

16.11.2022 - Sme v Trnave na Jesennej škole cyklodopravy. Výborná akcia, kde sme opäť stretli priateľov a dohodli ďaľšiu spoluprácu.

Október a november - Zamestnancom a študentom gymnázia sme zapožičali elektrobajk, aby si mohli vyskúšať dochádzanie do práce a školy na bicykli. Takto akciu následne zhodnotili: https://gymrk.edupage.org/news/#news-1905

25.10.2022 - Dostali sme pozvánku na vyhodnotenie a vyhlásenie výsledkov Národnej súťaže o cenu Európsky týždeň mobility Slovensko. Špeciálnu cenu získala naša kamarátka Sisa a to nás moc teší. Gratulujeme!

19. - 24.10.2022 - Pracovná cesta do Belgicka a Holandska. Antverpy, Utrecht, Haag a Delft. Tam bicyklujeme, sedíme na lavičkách a obzeráme ulice. Učíme sa, ako to robiť lepšie. Učíme sa od najlepších.

18.10.2022 - V nádhernom prostredí točíme video o vzájomnom rešpekte a odstupe 1,5 m.

7.10.2022 - Točíme video o tom, ako zamknúť bicykel.  Vonku ho pustíme v nedeľu 9.10. Laco ma špeci kostým s Mickey Mousom.

1.10.2022 - Dnes sme pred gymnáziom v RK nainštalovali nový stojan, na ktorom sme robili počas septembra.

28.9.2022 - Dozvedeli sme sa, že do RK príde minister dopravy, tak sme sa ho išli opýtať, kedy budú stojany v školách. Fotky sú tu:

20.9.2022 - Robíme súťaž na FB. Prvá cena je elektrobajk na týždeň.

15.9. - 22.9.2022 - V rámci Európskeho týždňa mobility naťahujeme akciu Príďte bajkom a točíme krátke videá. Do akcie sa nám podarilo zapojiť aj miestne úrady. Kataster aj celý Okresný úrad. Kto príde na bajku, získa výhodu.

24.8.2022 - Boli sme v Banskej Bystrici na roadshow na tému Ako čerpať z Plánu obnovy a odolnosti na cyklodopravu za účasti ministra Doležala, primátora Bročku či Romana Melišku :)

12.8.2022 - Dnes sme pozorovali, ako fungujú značky C 1 - Prikázaný smer jazdy priamo, ktoré boli s dodatkovou značkou TRANZIT nainštalované na hlavnej ceste I/18. Cieľom bolo zabezpečiť, aby autá, ktoré len prechádzajú mestom (tranzit) nejazdili v prípade zápchy cez Černovú, Hrboltovú, Klačno, Makovického. ZNAČKY NEFUNGUJÚ!

29.6.2022 - Fatranka a Zrnko dobrej kávy sa pridávajú do Príďte bajkom - dnes 2 videá.

24.6.2022 - Ďalšie z videí do kampane Príďte bajkom. Tentokrát zo slnečnej Californie... :)

20.6.2022 -  Mestská knižnica je ďalší účastník kampane Príďte bajkom! Video je na FB a IG. Natočili sme video s ďalšou prevádzkou.

17.6.2022 -  Dnes sme natočili dva videa pre Príďte bajkom, upozornili na problem pešej zóny a večer sme merali 30-ku v Hrabove.

15.6.2022 -  Na facebooku sa chválime, že vďaka našej aktivite a spolupráci s mestom získalo 6 škôl peniaze na vybudovanie cyklostojísk z výzvy Ministerstva dopravy a výstavby. Točíme ďalšie video do kampane Príďte bajkom. Zajtra ho vypustíme do sveta.

14.6.2022 -  Dnes toho bolo veľa. Príjemné stretnutie s riaditeľkou gymnázia p. Kmeťovou. Rýchly presun na bajkoch na stretnutie so zástupcami Mestskej polície, kde sme riešili pešiu zónu a ďalšiu spoluprácu. Následne opäť veľmi rýchlo na komisu životného prostredia, kde sme prezentovali projekt a cenovú ponuku pre zdieľané bicykle v Ružomberku. Deň sme ukončili spoločným e-mailom pre vedenie mesta a všetkých poslancov. Aj oni od nás dostali cenovú ponuku na bajksharing.

13.6.2022 -  Pripravujeme si prezentáciu pre komisiu životného prostredia, na ktorej zajtra predstavíme mestský bikesharing a dohadujeme si stretká, lebo Mirovi sa uvoľnilo pár hodín.

10.6.2022 -  Dohodli sme sa na spolupráci s mestskou knižnicou a moc sa z toho tešíme.

8.6.2022 -  Púšťame video Príďte bajkom Galéria Ľudovíta Fullu. Už nevieme, kedy sme ho natočili.

6.6.2022 -  Púšťame video Príďte bajkom Obrovo. Večer stretnutie ohľadom zdieľaných bicyklov v meste. Končíme unavení, tesne po 21:00.

5.6.2022 -  Robíme video v Obrove, aby bolo v pondelok ready.

3.6.2022 -  Vypúšťame video s Čiernym kameňom. Máme príjemné, pracovné stretnutie v Galérii Ľ. Fullu a riešime hneď niekoľko vecí. Okrem iného aj zapojenie do Príďte bajkom. Potom sa márne snažíme spojiť s MinDop kontaktom.

2.6.2022 - Točíme video v Čiernom Kameni.

1.6.2022 - Ďalšie video Príďte bajkom je von. Začínajú sa hlásiť ľudia, ktorí sa chcú pridať, tak to riešime. Vyberáme sexi študentský bajk na prísne tajný projekt.

31.5.2022 - Oficiálne a nahlas spúšťame Príďte bajkom! Lepíme prvú nálepku spolu s Aďkou. Večer točíme video s novým, bezobalovým obchodom Na Váhu a cez deň s Maťom z Cafe Central.

30.5.2022 - Spolu s Aďkou natáčame prvé video pre novú kampaň Príďte bajkom!

29.5.2022 - Nadácii SPP sme v rámci ich programu SPPoločne pre komunity 2022 predložili projekt na kargobicykel v meste.

27.5.2022 - Zrealizovali sme náš prvý mestský event Elektrické bajky v Ružomberku. Prišli partneri, firmy, hostia a aj ružomberčania. Súčasťou akcie bola aj tvorba pocitovej mapy. My sme zatiaľ nenápadne oznámili akciu Príďte bajkom!

25.5.2022 Tlačíme veci, ktoré potrebujeme na event.

23.5.2022 - Obiehame prevádzky, snažíme sa ich zapojiť do našej iniciatívy a spoločne tak presvedčiť ľudí, aby po meste používali menej auto a viac bicykel

20.5.2022 - Makáme na príprave eventu, ktorý sa uskutoční 27.5.2022. Natočili sme videopozvánku.

19.5.2022 Miro s Lacom na konferencii Cyklomestá 2022 prezentujú náš nový, celonárodný projekt.

18.5.2022 - Na konferencii Cyklomestá 2022 diskutujeme s ministrom dopravy Andrejom Doležalom na tému cyklodoprava.

14.5.2022 - Skoro celý deň natáčame spot pre projetk preparkuj.me.

9.5.2022 - Michal sa stretol v BA so Švihaj šuhaj a podvečer prvé, príjemné online stretko s ľudmi z LM.

6.5.2022 - Natočili sme ďalšie video. Tentokrát skúšame vysvetliť, čo je cyklodoprava.

5.5.2022 - Do všetkých školok a škôl sme poslali pozvánku na webinár organizovaný Cyklokoalíciou k akcii Do školy na bicykli.

2.5.2022 - Cez víkend sme napísali otvorený e-mail pre poslancov a dnes ráno ho Miro odoslal.

28.4.2022 - Zisťujeme, či sa mesto tento rok zapojí do akcie DPNB a pripomíname naše pop-up riešenie aj s ukážkou realizácie z Prešova. E-mail odoslaný na pána Viktora Mydla. Okrem toho šiel Miro na stretko Liptov 2030, ktoré sa moc nepodarilo.

27.4.2022 - Odosielame návrh mapy do bikesharingovej spoločnosti.

14.4.2022 - Čistíme park a pridal sa Daniel.

13.4.2022 - Odpoveď na našu prvú infožiadosť nebola komplet, preto posielame ďalšiu a žiadame aj internú smernicu primátora, ktorou sa mesto pri povoľovaní vjazdu riadi.

2.4.2022 - Čistíme park.

30.3.2022 - Prvé stretnutie ohľadom bikesharingu. Firmu zatiaľ neprezradíme. Pán prišiel na stretko autom a zaparkoval na blikačkách na chodníku pred kaviarňou. Presne tak to máme radi.

29.3.2022 - Pokračujeme v čistení parku. Dnes prišiel Juraj B.

28.3.2022 - Začíname čistiť park. Tu si môžete porzieť fotky.

10.3.2022 - Odosielame prvú infožiadosť ohľadom vjazdu a parkovania v pešej zóne.